אינך מחובר/ת

טיול קולינרי במחוז אמיליה רומאניה

שיתוף הכתבה

ניווט מהיר בכתבה

אמיליה רומאניה! המחוז שנחשב הטעים ביותר באיטליה. המקום בו נולדו הבולונז, הפרמז׳ן, הבלסמי ועוד הרבה מנות קסומות שמאפיינות את האזור היפה. באמיליה רומאניה יש ערים גדולות כמו בולוניה, מודנה ופארמה לצד אזורים כפריים מלאים שטחים ירוקים.

את הטיול התחלנו בבולוניה, העיר האדומה. עיר סטודנטים שוקקת חיים שמלאה אכסדראות יפות ובתים בצבע אדום. סופי השבוע בבולוניה עמוסים ומלאים אנשים, ברים, ומסעדות מלאות. בכל יום בין השעות 17:00-20:00 תמצאו את הרחובות מלאים באנשים שהלכו לשתות אלכוהול ולנשנש משהו באפרטיבו, מנהג שמאפיין את איטליה כולה. אל תפספסו את השעה הזאת בחוץ. מה עוד חשוב שתדעו? האיטלקים פותחים את הבוקר בקפה ומאפה, אחר כך מגיעה שעת ארוחת הצהריים, ואחריה החנויות הולכות למנוחה. רוב המסעדות פתוחות עד 15:00 ונפתחות מחדש ב19:00.

השכרנו דירה דרך airbnb במרכז העיר. אני ממליצה לישון בדירה כך מתאפשרת חוויה אחרת ממלון, אפשר לצאת בבוקר לעיר ולאכול ארוחת בוקר מקומית, ובכך להרגיש ממש חלק מתושבי האזור.

במהלך שהותנו בבולוניה יצאנו לסיור אוכל עם חברת taste bologna הסיור היה מעשיר, מסקרן, ולימד אותנו הרבה על ההיסטוריה והתרבות המקומית. טעמנו ממטעמי העיר ואף התנסינו בגלגול טורטליני בבית פסטה מקומי. חשוב להגיד שהסיור לא מתאים לשומרי כשרות.

אחרי שני לילות בבולוניה שכרנו רכב דרך חברת YeRent (ישראל – 054-766-8770) שליווה אותנו בכל התהליך, דאג לנו למחיר ממש משתלם וענה לכל שאלה, הגענו לשדה לאסוף את הרכב והתחלנו את דרכנו לחווה שמארחת תיירים. החוות (agriturismo) הם בעצם חוות אירוח כפריות באזורים שמחוץ לערים הגדולות. מדובר בחוות ששופצו והוסבו לבתי לינה וכוללים בדרך כלל גם ארוחת בוקר עשירה ואירוח כפרי מפנק. אנחנו בחרנו לישון ב verdenoce b&b ששוכן ליד העיירה ראג׳יו אמיליה.

המקום עלה על כל דמיון והיופי שלו הדהים אותנו. ארוחת הבוקר הייתה עשירה, החדרים מרווחים ונעימים והנוף עוצר נשימה. משם תכננו לצאת לטיולי יום לערים הסמוכות: פארמה ומודנה. שתי ערים ססגוניות ומיוחדות. בפארמה קיימנו ביקור קצר ולא מצאנו בה יותר מדי עניין, אבל אכלנו במסעדה מעולה עליה אפרט בהמשך.

את מודנה אהבנו מאוד. הסמטאות מיוחדות, העיר שוקקת ובית הכנסת שעומד במרכז העיר ישמח אתכם בוודאות. עיר מקסימה לטיול יום שבטוח תהנו בה והיא מלאה באטרקציות שונות.

באזור בו החווה נמצאת ישנם מפעלי פרמזן ובלסמי רבים ובחרנו לנסוע לבקר בהם.

מפעל הפרמזן בו ביקרנו נקרא 4 Madonne Caseificio dell’Emilia. הסיור במפעל היה מרתק! ראינו את כל תהליך הכנת הגבינה, שאלנו שאלות ולבסוף כמובן טעמנו גבינות פרמזן בכל מיני גילים. הסיור העשיר את הידע שלנו על פרמזן ואני יותר ממליצה לבקר באחד המפעלים באזור הזה. עלות כניסה לאדם הינה 15 יורו.

מפעל הבלסמי בו ביקרנו היה Acetaia Giusti – Since 1605. הסיור עצמו היה מעט ארוך מדי ודיבר יותר על ההיסטוריה של הכנת הבלסמי. הסיור היה חינמי ולכן מאוד הופתענו מהסיום: טעימות בלסמי של יותר מעשרה סוגים! בסיום קנינו בקבוקי בלסמי שהיו במחיר מצוין יחסית לאופן ההכנה הארוך שלהם. אל תוותרו על סיור באחד המפעלים בסביבה!

את היום השלישי לפני החזרה לבולוניה בחרנו להקדיש לביקור במוזיאון פרארי. שימו לב יש שני מוזיאונים והמומלץ שוכן במרנלו. הייתה חוויה נהדרת וכל אחד ואחת יהנו שם. הכניסה לא זולה אבל אפשר להעביר שם בכיף שעתיים של הנאה וגם ללכת לאכול באזור בעיירה עצמה.

חזרנו לבולוניה לקראת ערב כדי להספיק עוד מהעיר המקסימה. הגענו ישר לשעת האפרטיבו, המשכנו לארוחת ערב נפלאה. ביום האחרון בילינו בשופינג בעיר ובעיקר בסופר המקומי! הכי כיף.

רוצים לקבל מיילים שמחים?

השאירו לי את כתובת המייל שלכם ואדאג לעדכן אתכם כל תקופה במתכונים הכי טעימים ובטיפים הכי שווים למטבח